Hajrudin Kujundžić 1984

HAJRUDIN KUJUNDŽIĆ

Ciklus Podmorje i Konji –  16. 4. – 27. 4. 1984.

Uz ciklus Podmorje i Konji

I najnovijim autorovim ciklusima s temom podmorja i konja, zamjetna je mjera intuitivno vođenog senzibiliteta, ali u smjeru asimiliranja iskustva, u mogućnosti povezivanja perceptualnih i misaonih procesa izgradnje slike, vizualnog uočavanja osebujnosti umjetničke forme.

U Kujundžićevu slikarstvu svako je djelo gotovo, ali je ujedno potencijalno začeće drugoga, predosjećaj budućega. Dominantni vizualizirani oblik potisne mnoge druge prisutne, linije se oko njega naginju i rastežu, prava postaje kriva, uznemiruju fond, stvaraju arabesku (ribe).

Kad Hajrudin mijenja ikoniku on nikada ne izdaje sebe, on se hvata u koštac s problemom, ali je trajan kontinuitet s prethodnim. On čak cikluse istovremeno dorađuje (morsko dno, primorski pejzaži), ali ih nikad ne zanemaruje, kao što je lanac slika s predodžbom konja.

Vranci zelenci, riđani, Hajrudinovi su u jednakoj mjeri kao i naši. Viloviti i plahoviti, dio su viteštva i epopeja. Uza sve to ti konji nisu muzejski, niti su nadvremenski, svedeni na elegantne krivulje koje se mekano dotiču, elastične i podatne, ugođene probranim tonovima boje nanesene na originalnu podlogu sitnog zrnovlja kvarca. Na tim je konjima ozvučena duboka umjetnička poruka izrečena jasno, izražena čisto.

Imamo pravo vjerovati u budućnost, umjetnikovu dužnost je da tu iluziju isporučuje dalje od neslućenoga. Budućnost Hajrudinove umjetničke budućnosti je u kontinuitetu kvalitete, u autentičnom rukopisu, u očima figura ispisanim kurzivom bosančice (pasteli), u kaligrafiji konja jednako kao i u njegovom sjedinjenju sa šumama tišine podmorja.

dr. Radmila Matejčić

Katalog:
1. Podmorje, 1983., ulje/platno, 50×60 cm
2. Podmorje, 1983., ulje/platno, 60×50 cm
3. Podmorje, 1983., ulje/platno, 50×40 cm
4. Podmorje, 1983., ulje, pijesak/platno, 50×40 cm
5. Podmorje, 1983., ulje, pijesak/platno, 62×38 cm
6. Podmorje, 1984., ulje, pijesak/platno, 30×40 cm
7. Podmorje, 1984., ulje, pijesak/platno, 30×40 cm
8. Konji, 1981., ulje, pijesak/platno, 30×40 cm
9. Konji, 1981., ulje, pijesak/platno, 30×40 cm
10. Konji, 1983., ulje, pijesak/platno, 40×50 cm
11. Konji, 1983., ulje, pijesak/platno, 40×50 cm
12. Konji, 1983., ulje, pijesak/platno, 46×35 cm
13. Konji, 1983., ulje, pijesak/platno, 46,2×33,5 cm
14. Konji, 1984., ulje, pijesak/platno, 33,4×41 cm
15. Konji, 1984., ulje, pijesak/platno, 33,4×41 cm
16.-23.  Bez naziva, 1983., pastel, ugljen, fresco-pigment/papir, 22×16 cm i 22×15 cm

Hajrudin Kujundžić rođen je 15. studenoga 1915. godine u Kjluču u Bosanskoj Krajini. Završio je Nižu realnu gimnaziju u Bihaću i Srednju tehničku školu u Sarajevu, 1934. godine. Na zagrebačku Akademiju likovnih umjetnosti upisao se 1945. godine, gdje je i diplomirao, u slikarskoj klasi profesora Jerolima Mišea 1951. godine. Od 1951. do 1954. godine suradnik je u Majstorskoj radionici Krste Hegedušića. U sedamdesetim godinama uspješno radi tapiserije. Na Zahtjev Jugoslavenske akademije znanosti i umjetnosti kopirao je između 1952. i 1961. godine freske u Istri, na 25 najvažnijih lokaliteta. Izlagao je na više samostalnih i skupnih izložbi u zemlji i inozemstvu.

Samostalne izložbe:
1957. Zagreb, Umjetnički paviljon
1957. Rijeka, Mali salon
1957. Crikvenica, Narodna čitaonica
1958. Beograd, Umjetnički paviljon „Cvijeta Zuzorić“
1959. Sisak, Dom JNA
1960. Zagreb, Umjetnički paviljon
1961. Milano, Galleria Gussoni
1961. Stuttgart, Galerie Senattore
1961. Zagreb, Galerija Studentskog centra
1961. Beograd, Galerija ULUS
1962. Sisak, Narodno sveučiliste Vladimir Nazor
1964. Zagreb, Galerija Likum
1965. Sarajevo, Salon Park
1965. Beograd, Umjetnički paviljon „Cvijeta Zuzorić“
1965. Zagreb, Umjetnički paviljon
1965. Como, Galerija Piccolo
1966. Sisak, Narodno sveučiliste Vladimir Nazor
1967. Zagreb, Galerija Vladimir Nazor
1967. Amsterdam, Galerio Sfings
1967. Leuwarden, Princessen Hof muzej
1967. Groningen, Galerie Pictura
1967. Pariz, Klub jugoslavenske ambasa­de
1969. Enkauzen, Dromedaris
1969. Eindoven, Akademis Genedtschap
1969. Como, Galleria d’arte moderna Gio­vio
1969. Lecco, Azzienda del turismo
1970. Bergen, Kunstenaarschentrum
1970. Offenbach am Main, Kunstcabinet Bertreffz
1970. Bissingen, Rathaus (s Ulrichom C. Eipperom i Theom K. Amreinom)
1971. Beč, Raumond and Nestory Saal
1972. Zagreb, Umjetnički paviljon
1973. Zagreb, Salon HDLU
1974. Zagreb, RIZ
1975. Landeck, Galerie Elephant
1975. Zagreb, Galerija Lotrščak
1976. Koprivnica, Podravka
1976. Crikvenica, Turlističko društvo
1976. Zagreb, Umjetnički paviljon
1976. Selce, Galerija Toč
1976. Maribor, Mladinsko razstavišće Avla
1976. Maribor, Likovni salon Ruše
1977. Samobor, Karbon
1977. Selce, Galerija Toč
1977. Zagreb, Galerija Dubrava
1978. Vinkovci, Galerija umjetnosti, Likov­ni salon
1978. Nova gradiška, Narodno sveučilište
1978. Osijek, Galerija umjetnosti
1978. Sisak, Željezora Sisak
1978. Selce, Galerija Toč
1978. K1juč, Radnički univerzitet
1979. Selce, Galerija Toč
1979. Zadar, Galerija Umjetnina
1980. Selce, Galerija Toč
1980. Zagreb, Galerija Karas­
1981. Selce, Galerija Toč
1981. Sombor, Likovna jesen sombor
1982. Selce, Galerija Toč
1983. Selce, Galerija Toč
1984. Zaprešić, Karbon
1984. Zagreb, Karbon
1984. Zagreb, Galerija Dubrava.

Nagrade:
1966. Como, Premija na izložbi – Il premio di pittura „Colonnina d’oro rho“
1973. Zagreb, Nagrada grada Zagreba


(iz knjige dojmova)