Majka dijete, igra 1980

MAJKA, DIJETE, IGRA

6. 3. – 19. 3. 1980.


.

BORKA AVRAMOVA

Skulpture i reljefi


Djevojka stoji, 1977., terakota, 68x24x21 cm

Najnovija serija radova koje umjetnica slobod­no naziva Glifima, lirske su minijature u najplemenitijem značenju tih riječi, ne možda toliko zbog formata koliko po unutrašnjem linearnom i kolorističkom bogatstvu, po preciznosti obradbe i po neobičnoj slju­bljenosti motiva i pozadine. Već ranije isti­cana povezanost Avramove s bogatom umjetničkom baštinom njene domovine Ma­kedonije očitovala se ovdje na posve nov način: uvođenjem plošno-ikoničkog tretma­na i zlatne pozadine koja, kao i na drevnim ohridskim ikonama, treperi dubokim sjajem nekoga dalekoga i tajanstvenog metapro­stora.

Žarko Domljan
Iz predgovora u katalogu izložbe u Galeriji Lotrščak, Zagreb, 1978.

Katalog:
1. Žena, 1977., terakota, 28×26,5×8 cm
2. Žena II, 1977., terakota, 17x10x14 cm
3. Žena leži, 1977., terakota, 18x8x9 cm
4. Djevojka stoji, 1977., terakota, 68x24x21 cm
5. Igra, 1977., terakota, 27×9,5×11 cm
6. Razmišljanje, 1977., terakota, 18x16x19 cm
7. Iz ciklusa Glifi, 1977., terakota, obojena terakota s pozlatom
8. Iz ciklusa Glifi, 1977., terakota, obojena terakota s pozlatom
9. Iz ciklusa Glifi, 1977., terakota, obojena terakota s pozlatom

Borka Avramova rođena je 1924. u Tetovu. Završila je gimnaziju i umjetničku školu u Skopju, a 1953. godine diplomirala kiparstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti u klasi profesora Frane Kršinića. Od 1960. do 1963. godine suradnica je u majstorskoj radionici Frane Kršinića. Godine 1961. izveden joj je spome­nik Pobjeda u Tetovu, a 1966. godine radi u Pri­lepu na kiparskom simpoziju Mermer.

Samostalne izložbe:
1954. Skoplje, Dom građevinara
1962. Zagreb, Salon ULUH
1962. Split, salon ULUH
1964 Zagreb, Salon ULUH
1965. Milano, Galleria Montenapoleone
1965. Beograd, Salon ULUS
1966. Split, Galerija umjetnina
1966. Zadar, Moderna galerija
1967. Rijeka, Salon doma JNA
1970. Skoplje, Umjetnička galerija
1972. Zagreb, Galerija Dubrava
1978. Zagreb, Galerija Lotrščak
.

DRAGICA CVEK-JORDAN

Ulja na platnu


Praznik I, 1977., ulje/platno, 100×130 cm

Sve je bilsko i intimno, sve to pripada jednoj drugoj umjetnosti u kojoj su nepoznati grčevi, nemirni snovi, napetosti, strava ili hladna intelektualna spekulacija. mislim, da se ponovno možemo približiti jednoj riječi za koju su nas uvjeravali da je opasna i da komplotira s malograđanima, to je riječ – ljepota. Ljepota za kojom se okrećemo na ulici i za čije su razumijevanje nepotreb­ne teorije. Strah pred ljepotom bio je tako velik da se nije smjela spomenuti, tamo gdje je ona zaista postojala zamjenjivala se riječju poezija, a značile su isto. Eto, ovu ljepotu dovela je Dragica iz njenog progonstva.

Josip Depolo
Iz predgovora u katalogu izložbe u Galeriji Josip Račić, Zagreb, 1978.

Katalog:
1. Djeca, 1975./1976., ulje/platno, 86×116 cm
2. Mala nevjesta, 1976., ulje/platno, 60×50 cm
3. Vjenčanje, 1976., ulje/platno, 120×100 cm
4. Praznik I, 1977., ulje/platno, 100×130 cm
5. Igra, 1980., ulje/platno, 90×70 cm

Dragica Cvek-Jordan rođena je 1940. u Trna­vi. Diplomirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u klasi profesora Stančića.

Samostalne izložbe:
1968. Zagreb, Salon ULUH
1968. Bruxelles, Gallerie Europe
1969. Beograd, Galerija doma JNA
1969. Sombor, Kulturni centar
1969. Rijeka, Salon doma JNA
1976. Vinkovci, Izložbeni salon galerije umjetnosti
1976. Rovinj, Zavičajni muzej
1976. Zagreb, Galerija Zagreb
1978. Bruxelles, Gallerie Isy Brachot
1978. Knokke-le Zoute, Gallerie Isy Brachot
1978. Zagreb, Galerija Josip Račić

Nagrade:
1969. Rovinj, Likovna kolonija, Nagrada ULUPUS-a za slikarstvo
1969. Zagreb, Salon mladih, Nagrada za slikarstvo
1970. Zagreb, Salon mladih, Nagrada SKOJ-a
.

NIVES KAVURIĆ-KURTOVIĆ

Kombinirana tehnika na drvu


Brižne misli, 1979., kombinirana tehnika/drvož

I slike i crteži pružaju nam bogatstvo snova – svi likovi lebde, mijenjaju se i pretapa­ju, sve je u neprekidnom kretanju, u traže­nju vlastitog ja, u traženju i ot­krivanju početka i novih spoznaja, jednog novog uzleta, jednog novog bivanja. Sve je na granici sna i jave, ovisno o vlastitom doživljaju i vanjskim impresijama. To slikarstvo, iako ispunjeno dvosmislenim situacijama, ipak je jedinstveno u svojem kraj­njem cilju – u nalaženju prostora vlastitog trajanja i njegova smisla. Svaki put ponovo se susrećemo s likovima i oblicima koji žive s nama i u nama i s kojim smo u ne­prekidnoj vezi.

Ljubica Ramuščak
Iz predgovora u katalogu izložbe u Izložbenom salonu muzeja Međimurja, Čakovec, 1979.

Katalog:
1. Raskošna plodnost, 1979., kombinirana tehnika/drvo, 179×70 cm
2. Ljudske simbioze, 1979., kombinirana tehnika/drvo, 200×87 cm
3. Simbioza životinjskog carstva, 1979., kombinirana tehnika/drvo, 200×87 cm

Nives Kavurić-Kurtović rođena je 1938. u Zagrebu. Akademiju likovnih umjetnosti za­vršila je u Zagrebu 1962. godine, a od 1962. do 1967. bila je suradnica Majstorske radioni­ce Krste Hegedušića.

Samostalne izložbe:
U razdoblju od 1963. do 1979. godine priredila je 45 samostalnih izložaba u Zagrebu, Ljublja­ni, Subotici, Novom Sadu, Luzernu, Beogra­du, Somboru, Vukovaru, Splitu, Osijeku, Ku­tini, Đakovu, Puli, Milanu, Beču, Badenu, Karlovcu, Torinu, Baselu, Labinu, Zrenjaninu, Varaždinu, Slavonskom brodu (Glogovica), Bjelovaru i Čakovcu.

Nagrade:
od 1964. do 1979. godine primila je 19 nagrada i pohvalu u Zagrebu, Somboru, Rijeci, Parizu, Grazu, Ečki, Zadru, New Yorku, Beogradu, Karlovcu i Tuzli.
.

MARICA MAVEC-TOMLJENOVIĆ

Ulja na platnu


Park ribnjak, 1979., ulje/platno, 60×50 cm

Možda će se nekome učiniti čudnim, što sam već u poodmaklim godinama počela da se bavim slikanjem. Zbog prezaposleno­sti kako to kod poljoprivrednika biva, a među njih se i ja ubrajam, pritajila se ta moja sposobnost. Dok su mi djeca pohađala ško­lu često sam im pomagala kod crtanja, a i sama sam načinila poneki crtež.

Kasnije kad su mi djeca odrasla, osjećala sam neku prazninu i poželjela da se nečim bavim osim svog redovitog rada. Jednom prilikom dok sam crtala svoju unuku, nagovorila su me moja djeca da se intenzivnije posvetim slikanju. Nije me trebalo mnogo nagovarati, jer je ta želja negdje duboko u meni tinjala. Kako sam uvijek žalila što se nisam zaposlila, bio je to način da pokažem, kako sam i ja sposobna da učinim ne­što, od trajnije vrijednosti.

Trudim se da svaku sliku napravim čim ljepše, koliko je u mojoj moći, iako je to skopčano najčešće sa noćnim radom, jer mi u danu za to preostaje malo vremena. Volim da radim slike sa lijepim i ugodnim motivima iz našega života jer sam po pri­rodi optimist. Drago mi je što će moja draga djeca imati moje slike kao uspome­nu na svoju mamu.

Marica Mavec-Tomljenović
Vrapče, 7. travnja 1976.
Autobiografija iz kataloga prve samostalne izložbe u Galeriji Dubrava, Zagreb, 1976.

Katalog:
1. Zima, 1974., ulje/platno, 35×45 cm
2. Naša obitelj, 1977., ulje/platno, 60×80 cm
3. Park ribnjak, 1979., ulje/platno, 60×50 cm
4. Zimski ugođaj, 1980., ulje/platno, 60×46 cm
5. Izlet u prirodu, 1980., ulje/platno, 25×21 cm
6. Igra s mačkom, 1980., ulje/platno, 37×37 cm

Marica Mavec-Tomljenović rođena je 1920. godine u Radeču. Pučku školu pohađa u Zagrebu, a u istome gradu 1939. i maturira, u I. ženskoj gimnaziji na Gornjem gradu. Od 1947. godine stalno živi u Vrapču. Bavi se gospodarstvom i uzgojem cvijeća. Slika od 1970. godine. Učlanjena je u Društvu naivnih likovnih umjetnika Hrvatske.

Samostalne izložbe:
1976. Zagreb, Galerija Dubrava

Skupne izložbe:
Izlaže od 1972. godine u Munsteru, Trebnju (Galeri­ja likovnih samorastnikov), Zlataru (Galeri­ja izvorne umjetnosti), Svetozarevu (Galeri­ja samoukih likovnih umetnika), Zagrebu (Galerija primitivne umjetnosti), Grazu, Beču, Sanskome Mostu (Majsko drugovanje), Parizu i u drugim gradovima u zemlji i inozemstvu.
.

TONKA PETRIĆ

Ugljen na papiru


Bambolla, 1978., ugljen/papir

Crta joj putuje sporo, kao da zapinje. Opasava široko, zahvat zna biti širi od zadane četvorine papira. Svojim nepovodljivim po­tezom, krupnim oblicima, u stanju je s ma­lo osvojiti otvorenost čiste površine, dati joj značaj, no ne određenjem stvarnog pro­stora, kojem ova slikarica manje teži, nego onaj koji se očituje kao znatiželjan rez u psihu. Iskustvo crteža koristilo je slika­ma…

Guido Quien
Iz predgovora u katalogu za izložbe u Galeriji Vladimir Nazor, zagreb, 1978.

Katalog:
1. Djevojčica s patkom, ugljen/papir, 45×63 cm
2. Vabljenje, ugljen/papir, 45×63 cm
3. Djevojčica s konopcem, ugljen/papir, 45×63 cm
4. S pticom u ruci, ugljen/papir, 45×63 cm
5. Zbliženje, ugljen/papir, 57×80 cm
6. Na korzu, ugljen/papir, 63×80 cm
7. Vesele igračke, ugljen/papir, 58×79 cm

Tonka Petrić rođena je 1939. u Splitu. Aka­demiju likovnih umjetnosti i specijalni slikarski tečaj završila je u Beogradu. Godine 1967. boravila je u Parizu.

Samostalne izložbe:
1962. Split, Dom kulture
1963. Split, Salon Galić
1963. Wuppertal, Gallerie Caleidoscop
1963. Remscheid, Heimat museum
1964. Dusseldorf, Gallerie Auman
1964. Pariz, Gallerie st. Placide
1964. Split, Salon Matice Hrvatske
1969. Zagreb, Salon ULUH
1970. Zagreb, Klub novinara
1971. Zagreb, Galerija mladih (Galerija Dubrava)
1973. Zagreb, Salon HDLU
1976. Zagreb, Salon HDLU
1977. Zagreb, Galerija Lotrščak­
1977. Beograd, Galerija Kolarčevog univerziteta
1973. Zagreb, Galerija Vladimir Nazor


(iz knjige dojmova)