Izložba Ane Šesto

ANA ŠESTO

Spremnici vremena – 8. 9. – 10. 10. 2014.

Spremnici vremena

Kraj epohe industrijskog svijeta naglasio je i mnoge druge, a među njima i kraj fotografije, slikarstva, estetike i filozofije. Važno je to reći odmah na početku kad je riječ o ciklusu fotografija Ane Šesto koje prikazuju odbačene bačve, ustvari industrijski materijal tipičan za isto takvo društvo, a kojeg je sama autorica nazvala ”Spremnici vremena”. Asocijativan naslov potkreplijen je isto takvim dekorativnim i umjetničkim fotografijama koje posjeduju živ kolorit i nesumnjivo originalan slikarski jezik. Magičnost post-industrijskog krajolika ovdje je izražena redukcijom  i minijaturom koje svjedoče o vremenskoj devoluciji zapostavljene i odbačene građe. U tom spletu između samih predmeta kao dokumentirana prostora i vremena, koje transformički djeluje na njihovo propadanje kao izrazit estetički pečat,  na ovim fotografijama prisutno je odstupanje od bilo kakve ekološke utopije. Istovremeno, one svojom jedinstvenom poetikom pokazuju tvrdu i realnu zbilju zapaženu i snimljenu u detalju.
Fotografije Ane Šesto snimljene su u tradiciji modernizma i pomalo vuku na zaboravljeni i sve rjeđi pop-art iako u sebi ne nose lepršavost ili pobunu kao brojni prethodni uzori. One nastoje redefinirati, uvjetno rečeno, ideju foto-istraživanja one zbilje svijeta koja nesumnjivo uz nas propada i nestaje, kako vidimo, u svojoj začudnoj ljepoti. Moguće je da nam se učini kako zbog historijskoga vremena u kojem živimo i koje brzinom često pretječe samo sebe, učini nevažnim imaginacija o spremnicima vremena koji odbačeni čekaju na rubu gradilišta neke, možda i neželjene budućnosti. No imaginacija ipak ostaje važna, jer posjeduje slobodu koju vrijeme ne može zatomiti, kao što se ne može oduprijeti tome da se fotografski i umjetnički dokumentira.
„Spremnici vremena“ Ane Šesto jedinstvenom poetikom senzibiliziraju čovjekovu situaciju u prijelomu jedne epohe u kojoj se više nego ikad prije ističe prolaznost napretka i mnogih drugih ideala. U tom pogledu, njezine su fotografije i jedan ironičan potpis fotografa začuđenog situacijom ali spremnog da svoj doživljaj ovjekovječi i podijeli s drugima.
 
 Marijan Grakalić 





Ana
Šesto rođena je 1986. godine u Zagrebu. Fotografkinja, novinarka i voditeljica kulturnog kluba O’GRADA. Bavi se organizacijom izložbi i raznih kreativnih događanja. Magistrirala je 2013. godine na Studiju novinarstva na FPZG-u s mag. radom « Fotografkinje od 70-ih do danas». Do sada je imala petnaest samostalnih i više od trideset grupnih izložbi u zemlji i inozemstvuu. Članica je HDLU-a. Fotografijom se bavi od 2000. kad je upisala ŠPUD, smjer za fotografskog dizajnera. Realizirala je 20-ak naslovnica za hrvatske književnike i fotografirala 18 predstava kao službeni fotograf kazališta Mala scena. Fotografije su joj objavljivane u raznim časopisima, a nedavno je i uvrštena u monografiju „U susret vremenu” Fotokluba Zagreb. Iza sebe ima već nekoliko prvih nagrada od kojih su joj najznačanjije one Fotokluba Zagreb, nagrade na Hrvatskom kreativnom Fotoizazovu, Fotomaratonu, pohvale na festivalu Photodays, pohvala Refoto-a i nagrada na Biennaleu hrvatske mlade fotografije. Službeni je fotograf kazališta Mala scena, Naklade Semafora, Knjige u centru i Hrvatskog društva književnika za djecu i mlade… Suradnica je u časopisu GloriaIN kao fotografkinja i novinarka. Godine 2013. pokrenula je projekt 600TOGO, seriju primijenjenih fotografskih predmeta s ciljem da svoju fotografsku aktivnost približi većem broju mogućih uživatelja. Fotografije je izmjestila iz uobičajenih izložbenih prostora i primijenila ih na predmete koji se nose, dodiruju, koriste (magneti, ogrlice, kalendari, torbe…).
.

fotografije s otvorenja izložbe

.