Izložba Snježane Kodarić-Ivanković

SNJEŽANA KODARIĆ-IVANKOVIĆ

Glasna tišina – 2. 11. – 19. 11. 2015.

GLASNA TIŠINA

Umjetnički rukopis i identitet Snježane Kodarić-Ivanković, trenutno je jedinstven u korpusu recentnog crteža hrvatske umjetnosti. U svega nekoliko godina, umjetnica je ostvarila autentičnu stilsku i metijersku crtačku dionicu, koja u kontinuitetu pokazuje daljnji razvoj i zrenje, bez ponavljanja unutar prokušanih vizualno-stilskih formula ili matrica.

Bliskost nadrealno-fantastičnim vizijama, koje često imaju uporište u snovima ili dnevnim snatrenjima, u podsvjesnom i egzistencijalističkim kovitlacima, ali i automatskom rukopisu bliskom tzv. apstraktnom nadrealizmu, kod Snježane Kodarić-Ivanković ostvaruje se u dva pravca: „u svrhu kroćenja egzistencijalne tjeskobe“ (Tonko Maroević) i/li suvremeno elaborirane likovne epopeje praiskonskih mitova o stvaranju svijeta. Taj snažni biomorfni element umjetničinih likovnih tkanja, gdje je gotovo sve podređeno metaforama bujanja, rasta, plodnosti i obilja, u pojedinim novijim crtežima pokazuje evoluciju oblikâ koja se iz prvotnog kaosa praoblikâ širi prema pozitivnoj biomorfogenezi, što u potpunosti upućuje na obnavljanje i rast.

Snježana Kodarić-Ivanković bez sumnje je u tišini umjetničkog stvaranja napravila nužni hommage spram bliskih umjetničkih poetika i senzibiliteta, poput Nives Kavurić Kurtović, Ordana Petlevskog ili Ive Friščića, postigavši sintezu oblika svojstvenu njezinom individualnom životnom i umjetničkom iskustvu.

Ona, danas, kroz svoje crteže progovara o univerzalnom ženskom identitetu, o arhetipovima rasta, bujanja i propadanja, kao da obuhvaća sva životna razdoblja jedne – i svih žena. Ponekad ćemo imati dojam kako prisustvujemo velikom ritualu obnavljanja prirode i života, u kojemu svaki oblik, jednostaničan ili višestaničan, ima svoje ravnopravno mjesto. Mali crni grafizmi na crtežima koji sugeriraju pukotine, utore ili male ponornice nemaju tamni i mračni kontekst, i nisu signal za introvertiranost ili povlačenje od svijeta, već ukazuju na još neotkrivena mjesta novog rasta.

Upravo će u najnovijim radovima iz 2015. godine Snježana Kodarić-Ivanković pokazati mogućnost razigranog i ludičkog odmaka od patnji i ograničenja ovog materijalnog svijeta: crteži će postati primjetno koloristički akcentirani i aktivirani prema iskustvu lirske apstrakcije, ali će im autorica ujedno početi dodavati fine papirnate reljefne strukture, kao da se na sasvim novi način predaje iskustvu umjetničke – i životne filozofije – igre staklenim perlama. Mučna težina ovog svijeta, često šifrirana u nadrealne slike, duktusne kovitlace i rebuse, sve više biva zamijenjena metaforama igre, balansiranjem suprotnosti i emotivno-mentalnog oslobađanja, lepršavim vizijama koje dolaze s novom snagom zrele umjetničke osobnosti.

Iva Körbler

Popis izloženih radova:
1. Otkinuto, 2014., komb. tehnika/papir, 70×100 cm
2. Plavičasto,2013., komb. tehnika/papir, 100×100 cm
3. Zagrljaj, 2013., komb. tehnika/papir, 150×100 cm
4. Jajoliko, 2012., komb. tehnika/papir, 100×150 cm
5. Kao jedno, 2012., komb. tehnika/papir, 100×100 cm
6. Sudaranje, 2012., komb. tehnika/papir, 100×150 cm
7. Leonardo, 2011., komb. tehnika/papir, 100×100 cm
8. Bilo tko, 2013., komb. tehnika/papir, 100×100 cm
9. Uzbibano, 2015., komb. tehnika/papir, 100×100 cm
10. Dominantno, 2015 , komb. tehnika/papir, 70×100 cm
11. Gusjenasto, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
12. Napeto, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
13. Nešto kao, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
14. Odlazeće, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
15. Otvaranje, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
16. Plameno, 2015., komb. tehnika/papir, 150×100 cm
17. Uronjeno, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
18. Vulkansko, 2015., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
19. Dominacija, 2012., komb. tehnika/papir, 100×70 cm
20. Iznutra, 2012., komb. tehnika/papir, 70×100 cm
21. Mala kozmologija, 2013., komb. tehnika/papir, 70×100 cm
22. Krhotina, 2012., komb. tehnika/papir, 70×100 cm

Snježana Kodarić-Ivanković, rođena 1949. godine u Zagrebu, završava petogodišnju Školu primijenjene umjetnosti, odjel slikarstvo, nakon čega pohađa Pedagošku akademiju. Ubrzo počinje izlagati na samostalnim izložbama u Zagrebu. Zapošljava se u grafičkoj zbirci Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu, gdje ostaje dvadeset godina. Jedno vrijeme (osam godina) živi i radi u Bonnu (SR Njemačka). Članica je HDLU-a.

Samostalne izložbe:
1971. Klub samoupravljača Zagreba
1974. Galerija Lotršćak, Zagreb
1974. RIZ, Zagreb
1976. Galerija Lotršćak, Zagreb
2011. Galerija Karas, Zagreb
2013. Kulturni centar i galerija „Shalom“, Zagreb
2014. Galerija Bačva, Zagreb
2014. Centar za kulturu Čakovec

Skupne izložbe:
2012. Godišnja izložba članova HDLU-a, Galerija Bačva, Zagreb
2013. Godišnja izložba članova HDLU-a, Galerija Bačva, Zagreb
2015. Godišnja izložba članova HDLU-a, Galerija Bačva, Zagreb

fotografije s otvorenje izložbe